Autor Missatge

<  Actrius i Actors  ~  Quin actor/triu podria ser més emblemàtic dins del mòn CIFI?

mario1911
Publicat: Dt Mai 01, 2007 8:48 am Respondre citant
Registrat: 01 Mai 2007 Missatges: 2
Deixaré la pregunta a l'aire..
(per mi l'incombustible i sempre estimat Capità Picard: Patrick Stewart)
http://www.imdb.com/name/nm0001772/

..entre d'altres..
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Spock
Publicat: Dt Mai 01, 2007 1:28 pm Respondre citant
Site Admin Registrat: 19 Abr 2007 Missatges: 67 Ubicació: Barcelona
Mario1911, bentrobat Very Happy

La pregunta és massa ampla, pel meu gust. Podria dir que hi han actors i actrius emblemàtics de certs gèneres, depenent de l'època.

Durant la dècada dels 70 per mi l'actor CiFi per antonomàsia és en Charlton Heston. No només va participar en Planet of the Apes (1968) i la seva seqüela Beneath the Planet of the Apes (1970), si no que també va actuar a The Omega Man (1971) i Soylent Green (1973). El rellevaria en Yul Brinner amb pel·lícules més discretes com ara Westworld (1973) i la seva seqüela Futureworld (1976), i The Ultimate Warrior (1975).

No m'estendré en altres exemples, potser en un estudi proper, però apunto que en la darrera dècada en Keanu Reeves te molt a dir-hi Wink

mario1911 escrigué:
(per mi l'incombustible i sempre estimat Capità Picard: Patrick Stewart)
http://www.imdb.com/name/nm0001772/

Mmmm... anava a contestar, però crec que estarà bé que desenvolupis el teu criteri. Estic segur que pots recolçar-lo força més Smile

Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat MSN Messenger
bracima
Publicat: Dt Mai 01, 2007 4:10 pm Respondre citant
Registrat: 23 Abr 2007 Missatges: 31 Ubicació: Banyoles
Estic com l'Spock.

Degut a la meva edat, fare un altre típus de classificació i que augmentarè en un pròxima edició:

-Inicis: Ufff, poca experiènica: moltes pelis amb el bomb de l'era atòmica i poc temps per veure-les.

-Pelis velles: Durant una època, Chalrton Heston era el rei i és un dels meus referents(tambe en el tema bíblic LOL).

-80-90: Mel Gibson, m'encantà la saga Mad Max(tothi la degeneració de les 2 ultimes) i tambe amb una menció especial per Sigurny Weaver, una pionera dins un món ple d'homes.
Perquè HAL9000 no conta com a actor no?? Cool Cool

-Ultims temps: no crec que hi hagi gairé res a destacar ja que els actors toquen tots el generes i surt el cinema que surt Confused

Publicat: Dt Mai 01, 2007 4:37 pm Respondre citant
Registrat: 24 Abr 2007 Missatges: 32
ufff!! aquesta es una questio massa ample per mi,puc dir actors/actrius d'una peli en concret pero dir un que fos representatiu de la ci-fi en general.... Rolling Eyes

pero puc dir un actor,per mi molt bo,d'una peli en concret que SEMPRE sera recordat pels amants a la ci-fi pel seu ultim "alegato a la vida" com es Rutger Hauer en bladerunner......."he vist cosas que..." Cool
gatboig
Publicat: Dt Mai 01, 2007 8:45 pm Respondre citant
Registrat: 30 Abr 2007 Missatges: 3
No és fácil respondre: hi ha força actors molt significatius: Chalton Heston a "Soylent green", Oscar Werner a "Farenheit 451, o Jane Fonda a "Barbarella"...(si, si, ja se que la peli no és cap maravella...), o el gran Leonard Nimoy (Spock, evidentment)

Faig dues propostes, per seguir una mica la tónica del post:

Michael Dorn (Worf, per a els amics) i
Claudia Black (Eyrin, Fascape)

Salut.

També estic fart de que em diguin "radical" quan dic que vull la independència: sóc català, i punt...
arakelov
Publicat: Dt Mai 01, 2007 9:52 pm Respondre citant
Registrat: 23 Abr 2007 Missatges: 13
gatboig escrigué:
[...] o el gran Leonard Nimoy (Spock, evidentment)

Per mi és aquest. No puc evitar pensar en Ci-Fi i que em vinguin al cap les orelles punxentes:

Publicat: Dg Mai 06, 2007 3:18 am Respondre citant
Registrat: 06 Mai 2007 Missatges: 51 Ubicació: Elx
gatboig escrigué:

Claudia Black (Eyrin, Fascape)

El problema és que corre el risc d'encasellar-se. Per aquells que encara no ho sapiguen començà a sortir a Stargate a partir de la vuitena temporada juntament amb Ben Browder que substitueix a Richar Dean Anderson al comandament de SG-1.
Locutus_borg
Publicat: Dc Jun 06, 2007 12:26 am Respondre citant
Registrat: 24 Abr 2007 Missatges: 19 Ubicació: Vic-Barcelona
Doncs per mi és indiscutiblement Patrick Steward, l'actor que fa de Jean-Luck Picard a Star Trek TNG. O més ben dit l'actor més emblemàtic per mi és Jean-Luck Picard, l'actor que fa de Patrick Steward a la vida real per passar desapercebut (en realitat el capità ha quedat atrapat al nostre temps tot fent experiments amb en Data, i per no avorrir-se es va inventar la sèrie TNG ambientada en fets reals. (Quin liu, no?))
Em sembla que ja no puc liar més l'història... (potser sí que es podria, però dubtarieu de la meva integritat mental Twisted Evil )

Publicat: Dc Jun 06, 2007 4:42 pm Respondre citant
Registrat: 27 Abr 2007 Missatges: 15 Ubicació: Mataró
Per mi com a opció lógica seria en Leonard Nimoy.
rocafort
Publicat: Dc Jun 06, 2007 6:04 pm Respondre citant
Registrat: 23 Abr 2007 Missatges: 98 Ubicació: Al país del vi
Locutus_borg escrigué:
Doncs per mi és indiscutiblement Patrick Steward, l'actor que fa de Jean-Luck Picard a Star Trek TNG. O més ben dit l'actor més emblemàtic per mi és Jean-Luck Picard, l'actor que fa de Patrick Steward a la vida real per passar desapercebut (en realitat el capità ha quedat atrapat al nostre temps tot fent experiments amb en Data, i per no avorrir-se es va inventar la sèrie TNG ambientada en fets reals. (Quin liu, no?))
Em sembla que ja no puc liar més l'història... (potser sí que es podria, però dubtarieu de la meva integritat mental Twisted Evil )

????

que dius que això de Star trek es real? hostia que be em comgelarè i no em penso despertar-me fins d'aquí uns 300 anys Laughing

per un actor que ho fa molt be dintre de Star trek es Worf (Michael Dorn) vull dir al revès o no? Laughing on te una evolució molt espectacular

Publicat: Dj Jun 07, 2007 10:08 am Respondre citant
Site Admin Registrat: 19 Abr 2007 Missatges: 67 Ubicació: Barcelona
rocafort escrigué:
per un actor que ho fa molt be dintre de Star trek es Worf (Michael Dorn) vull dir al revès o no? Laughing on te una evolució molt espectacular

Respecte en Michael Dorn hi ha una anècdota al respecte força interessant: Quan estaven fent les primeres seleccions per tal d'escollir l'actor que faria el paper de Worf, en Dorn es va presentar a l'entrevista (encara no el casting) amb el personatge completament treballat, i tota l'estona va parlar i es va comportar com si fos un guerrer klingon.

Podem llegir-ho a la Wikipedia.

rocafort
Publicat: Dj Jun 07, 2007 10:22 am Respondre citant
Registrat: 23 Abr 2007 Missatges: 98 Ubicació: Al país del vi
Spock escrigué:

Respecte en Michael Dorn hi ha una anècdota al respecte força interessant: Quan estaven fent les primeres seleccions per tal d'escollir l'actor que faria el paper de Worf, en Dorn es va presentar a l'entrevista (encara no el casting) amb el personatge completament treballat, i tota l'estona va parlar i es va comportar com si fos un guerrer klingon.

Podem llegir-ho a la Wikipedia.

Vaja que volia peti qui peti aquest paper Laughing

El que es segur que ès l'actor que ha "supat" mes camara dintre del univers Star trek.

Publicat: Dv Jun 08, 2007 6:45 pm Respondre citant
Registrat: 09 Mai 2007 Missatges: 19 Ubicació: Palma de Mallorca
Tal com diu l'Spock és molt difícil concretar un o dos actors/actrius....

Com a simbòlic del friquisme de la ciència ficció crec que en Leonard Nimoy caracteritzat d'Spock (encara que canvia poc... o gens Wink ) treu avantatge...

Si hagués de triar una actriu.... no ho sé, però a una que li han tocat molts papers, algun d'ells encertats d'altres no tant, i que és una mussa de les produccions modernes, crec que seria la Milla Jovovich... encara que no se la identifica com a símbol de la Ci-Fi... difícil... Confused
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email
bracima
Publicat: Dv Jun 08, 2007 11:15 pm Respondre citant
Registrat: 23 Abr 2007 Missatges: 31 Ubicació: Banyoles
bielius escrigué:

Com a simbòlic del friquisme de la ciència ficció crec que en Leonard Nimoy caracteritzat d'Spock (encara que canvia poc... o gens Wink ) treu avantatge...

Ufff,....

Publicat: Ds Jun 09, 2007 1:17 am Respondre citant
Registrat: 09 Mai 2007 Missatges: 19 Ubicació: Palma de Mallorca
bracima escrigué:
Ufff,....

Sé que pot parèixer una valentia, però parlant d'actors no m'he atrevit a parlar ni d'autors, ni de pel·lícules, ni de contes, ni de llibres, ni de personatges... Embarassed

Quan s'ha de caracteritzar un personatge de la Ci-Fi... la cosa va entre dos, normalment, Star Trek (TOS) o Star Wars (Episodis 4, 5 i 6)... en l'un trien l'Spock (el millor del món l'Spock que va a classe amb l'Arale, la "germaneta" robot del Dr. Slump) i en l'altre en Darth Vader (m'encanta la paròdia de Mel Brooks Spaceballs), però com que l'actor no el coneix ningú... almenys jo he entès que la pregunta del tema anava per aquí... no? Rolling Eyes
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Enviar email

Mostrar missatges d'anteriors:  

Totes les hores són GMT + 2 Hores
Pàgina 1 de 1
Publicar un tema nou

Canviar a:  

No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum